Som tidigare meddelats blev jag strejkdrabbad på vägen till Stockholm förra lördagen.
Idag fick jag följande mail från chefen för hela Air France.
Det kom på franska men han hade gjort sig besväret att skriva det även i engelsk version som jag bifogar här nedan.
Jag är rörd och tacksam och kommer aldrig att byta flygbolag.
Att han inte har riktigt klart för sig vilket kön jag är gör ingenting, jag har själv aldrig fäst någon större vikt vid det. (Utom när jag blir feminist på grund av företeelser i verkligheten till vilka möjligtvis den här strejken hör.)

Dear Sir or Madam,

The strike by Air France cabin crews severely disrupted our flight operations for 5 days. The measures taken by the Company to minimize the impact of this strike action did not succeed in avoiding the inconvenience caused by extremely difficult circumstances. I am well aware of your unfortunate experience and wish to present my personal apologies on behalf of Air France and myself.

The lack of information was underlined as an aggravating factor behind these difficulties. I am aware of this problem and would like to offer an explanation.

Under such circumstances, our aim is to operate a maximum number of flights, to ensure that as many of you as possible are able to travel as planned. However, for each of our flights, we only learn of the number of employees on strike when they are due to arrive on duty, i.e. 1 hour and 30 minutes prior to the flight’s scheduled departure. It is only then, and not before, that we can decide whether to operate the flight or cancel it, or at best continue to operate the flight with fewer passengers on board to comply with safety standards, depending on the number of flight attendants present. This is why we were only able to provide you with precise information on the flight’s status at the last minute and on a flight by flight basis.

I have asked all the sales teams to be more attentive than ever to your expectations and to ensure that those of you who were unable to travel as planned are properly compensated.

For several years now, an increasing number of you have chosen to fly with Air France and I would like to thank you for your loyalty. I would like to assure you of the total commitment of all of us at Air France to ensure that the service we provide meets all your expectations.

Jean-Cyril Spinetta,
Chairman and CEO

PS
Strejken var könsrelaterad eftersom det var kabinpersonalen, huvudsakligen bestående av flygvärdinnor, som strejkade för högre löner.
Enligt uppgift i fransk press går det väldigt bra för Air France, Jean-Cyril och hans kollegor gör enorma vinster medan flygvärdinnornas löner ligger kvar på luftmadrassnivå.
Jag borde alltså tycka att det var för en god sak jag blev strejkdrabbad men just när jag blev det var min solidaritet med de, enligt tillförlitlig uppgift, lågavlönade flygvärdinnorna lika med noll.
DS